آموزشی

انتخاب بتن کن مناسب شما

چگونه بتن کن مطلوب و مناسب کار خود را درست انتخاب کنیم؟

حفاری و کندن بتن نیاز به ابزار تخصصی مناسب و قدرتمند دارد، چرا که اگر ابزار مناسبی برای کار خود استفاده نکنید، انجام کارها برایتان دشوار و خسته کننده می شود.در اینجا ما نکات مفیدی را با شما به اشتراک می گذاریم تا بتوانید با توجه به مصالح ساختمانی و کاری که می خواهید انجام دهید بهترین بتن کن را انتخاب نمایید.

۱- انواع حالت های کارکرد

در ابتدا باید مشخص نمایید که چه کاری می خواهید انجام دهید؟ سوراخ کردن یا حفاری؟ اگر حفاری انجام می دهید، حفره ای که می خواهید ایجاد کنید چقدر بزرگ است و نوع بتن چیست؟پاسخ دادن به این سوالات شما را کمک می کند تا بهترین بتن کن را انتخاب نمایید.امکانات ابزارهای بتن کن عبارتند از:

قابلیت سوراخکاری: این بتن کن ها قابلیت مناسب جهت سوراخکاری غیر بتن (فلز و چوب) با تراکم استاندارد می باشد و می تواند سوراخ هایی با قطر های مختلف ایجاد می نمایند.
قابلیت تخریب: برای ایجاد حفره و تخریب بهتر است از قابلیت چکشی های تخریب که دارای قدرت بیشتری است، استفاده شود. این قابلیت می تواند ضربه های سخت و مقاوم می زنند و برای بتن های سخت تر استفاده می شوند.
قابلیت سوراخکاری چکشی: زمانی که می خواهیم بتن های سخت را تخریب نماییم و همچنین سوراخ هایی را نیز در آنها ایجاد نماییم از این قابلیت استفاده می کنیم که دارای دو حالت چکشی و چرخشی با هم هستند.

۲- قدرت و توان موتور

یکی از فاکتورهای انتخاب بتن کن مناسب قدرت آن می باشد. بنابراین با توجه به سختی کار و ظرفیت که می خواهید انجام دهید ابزار بتن کنی را انتخاب نمایید که قدرت انجام کار شما را داشته باشد. توجه به قدرت ابزار باعث می شود کارتان بهتر و سریعتر انجام گیرد. قدرت و چرخش خوب یک پارامتر مهم در انتخاب بهترین بتن کن می باشد.

۳- دقت و سرعت بتن کن

هر چقدر بتن کن کوچک تر باشد وزن کمتری دارد و مطابق وزن خود نیز قدرت دارد، هر چه ابزارتان سنگین تر باشد قدرت بالاتری دارد و تعداد ضرباتی که می زند نیز بیشتر می شود، در نتیجه سرعت آن نیز بالاتر می رود. با افزایش سرعت، کنترل ابزار مشکل تر می شود، بنابراین بتن کن های دارای دسته آنتی شوک کنترل آن را برایتان راحت تر خواهد کرد.

بتن کن

برخی از این ابزارها یک بخش کنترل کننده دارند که اجازه می دهند فرد در یک محدوده خاص عملیات انجام دهد که این امر دقت و سرعت کار ابزار را افزایش می دهد.

۴- امکان کنترل سرعت

حداکثر تعداد دوری که ابزار می تواند در یک دقیقه بزند تعیین کننده نهایت قدرت و سرعت ابزار می باشد. برخی ابزارهای بتن کن دارای کلید کنترل سرعت می باشند. با کمک این ویژگی می توان با توجه به سختی کاری که انجام می دهیم سرعت بتن کن را افزایش یا کاهش دهیم و این فاکتور موجب استفاده بهینه از بتن کن می گردد.

۵- ظرفیت سوراخکاری

بتن کن ها بر اساس ظرفیت ابزار گیرشان نیز قابل تفکیک هستند. این ظرفیت نشان دهنده حداکثر قطر سوراخکاری آن با مته است. این عدد هرچه بزرگ تر شود، مته ها یا قلم های قطور تری می توانند بر روی دستگاه نصب شوند. وقتی ظرفیت ابزار گیر کوچک تر باشد طبعا دستگاه بتن کن نیز کوچک تر و جمع و جور تر خواهد بود.

۶- تکنولوژی ابزار گیر

ابزار گیر بتن کن ها به دو دسته ۴شیار و ۵ شیار تقسیم می شوند. این تفکیک بر اساس ابعاد مته یا قلم و نیز قدرت بتن کن تفکیک می شود. ابزار گیر ۴ شیار برای قطر مته کوچک تر و ابزار گیر ۵ شیار برای مته های بزرگ تر و دستگاه های قوی تر استفاده می شود.انتخاب بهترین بتن کن موجب انجام بهتر و سریعتر کارها می شود. شما می توانید با استفاده از مشخصات فنی ابزارتان و خواندن مطالب بالا ابزار ایده آلی را متناسب با نیاز خود فراهم نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *